انتخاب سایت مناسب جهت تبلیغات محصولات شما

سه شنبه, ۲۰ام بهمن , ۱۳۸۸ | ۶ دیدگاه

انتخاب سایت مناسب جهت تبلیغات محصولات شما ” این مسئله ای است که برای اکثر کسانی که بدنبال ارائه محصولات خود و بازاریابی شرکت و محصولات خود در حوزه اینترنت میباشد پیش آمده است. براستی هدف افراد/شرکتها/سازمانها از تبلیغ چیست؟ جزء این میباشد که شما بتوانید محصول یا خدمت خود را بصورت کامل و دقیق به طیف مخاطبان خود بشناسانید و منتظر فروش محصول یا خدمت خود (و در بعضی مواقع معروف شدن که آن هم در انتها به رونق کسب و کار و تجارت شما بازخواهد گشت) باشید؟ در این پست ما به مقوله انتخاب سایت یا  سایتهای مناسب جهت تبلیغات شما و محصولات شما می پردازیم. اما به یاد داشته باشید که این انتخاب درست تنها بخشی از راه موفقیت شماست و به تنهایی نمیتواند ضامن موفقیت و رونق کسب . کار شما گردد.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که بهتر است قبل از انتخاب وب سایتی برای تبلیغ محصول یا خدمات خود در نظر بگیرید:

۱- سایت مناسب را از جهت موضوعیت انتخاب نمایید: اولین و مهمترین نکته این است که محصول خود را در سایتی مناسب تبلیغ کنید. جاییکه بازدید کنندگان آن بیشترین طیف مخاطبان و علاقمندان به محصولات شما را تشکیل میدهند. به این مثال توجه کنید : فرض کنید قرار است شما پکیج های مختلف هاست و دامین شرکت خود را تبلیغ نمایید . بهترین مکان برای شما سایتی است که بازدیدکنندگان آن ادمین ها، وب مسترها و طراحان وب سایت میباشد. حال اگر شما در یک سایت با موضوعیت همگانی یا general تبلیغ کنید شاید افراد بیشتری نبلیغ شما را ببینند  اما مسلما بازخورد کمتری پیدا خواهید کرد. پس چنانچه محصول یا خدمتی تخصصی را میخواهید تبلیغ کنید بهتر است در وب سایتهای با موضوعیت تخصصی در آن رابطه این کار را انجام دهید.

۲- سایت مورد نظر دارای بازدید مناسبی باشد : وب سایت هدف باید دارای بازدید مناسبی باشد. این امری بدیهی است تنتها مسئله ای که میماند این است که از کجا باید متوجه سطح بازدید یک وب سایت شویم. راههای خیلی زیادی وجود ندارد اما احتمالا یکی از این حالات برای شما کارساز خواهد بود :

* سایت مورد نظر دارای آمارگیر داخلی است. از نظر من این انتخاب این روش اطمینان چندانی ندارد و ممکن است  تغیراتی در روشهای شمارش بازدید آمارگیر مورد نظر شده باشد که آمار غیر حقیقی را نشان دهد.

*سایت مورد نظر دارای سیستم آمارگیری یکی از وب سایتهای ئبگذر و پرشین استت را داشته باشد. به شرط اینکه مشاهده آمار نیاز به رمز عبور نداشته باشد و بتوان آمار بازدید روزانه را مشاهده کرد روش بدی نیست. اما در صورتیکه برای مشاهده آمار دقیق از شما رمز عبور خواست میتوانید کار دیگری بکنید. مثلا امروز راس ساعت خاصی به این وب سایت مراجه و آمار بازدید کلی را در آن ساعت خاص نوشته و دقیقا بعد از ۲۴ ساعت دوباره به صفحه آمارگیر مراجعه و آمار بازدید را مشاهده کنید. از کسر این ۲ عدد از همدیگر آمار بازدید یک روز آن وب سایت بدست می آید. البته این سیستم دارای اشکالی بزرگ است و آن این است که بعضی از سایتها کد مخصوص را در چندیدن وب سایت و وبلاگ قرار میدهند و آماری که بدست می آید نتیجه بازدید کاربران از چند وب سایت میباشد.

*مشاهده آمار سایت در مورد نظر در وب سایت الکسا. شما با مشاهد ه رتبه ای که سایت الکسا به سایت ها میدهد میتوانید آمار بازدید نسبی آنها را بدست آورید. برای اینکه مستقیما به صفحه آمار یک وب سایت بروید کافیست این آدرس را بر روی آدرس بار مروگر خود تایپ کرده و با عوض کردن لینک انتهایی با وب سایت مورد نظر آمار سایت مورد نظر خود را مشاهده نمایید : http://www.alexa.com/siteinfo/ittutorial.ir . برای مثال سایتی که دارای رتبه ۱۰۰۰۰۰ الکسا میباشد بازدید روزانه کمتر از ۱۰۰۰ نفر را دراد. یا وب سایتی که دارای رتبه ۶۰۰۰۰ میباشد دارای بازدید روزانه ۲ تا ۳ هزار نفر میباشد  و به همین ترتیب هرچه رتبه سایت مورد نظر کمتر باشد دارای بازدید بیتشر است. البته این فرضیه بصورت صد در صد نمیباشد. اما میتوان به آن اتکا کرد.

* درخواست از مدیریت ساتیت مورد نظر جهت ارائه آمار بازدید. ممکن است که مدیریت سایتی با این درخواست که موافقت نماید وعکس از صفحه مخصوص بازدید های خود به شما ارائه دهد. البته چه بهتر که این آمار از آمار گیر Google Analytics باشد که آمار آن از نمونه های مجاتنی مشابه دقیق تر است.

۳- سایتی با پیج رنک بالا (Page Rank)انتخاب کنید بهتر است سایتی که جهت درج تبلیغات انتخاب مینماید دارای پیج رنک مناسبی باشد تا یا این کار با یک تیر ۲ هدف را بزنید. اول اینکه تجارت خود را رونق دهید دوم اینکه برای وب سایت خود Back Link مناسبی داشته باشد تا باعث ارتقاء رتبه سایت شما هم بشود. البته گارانتی صد رد صدی در انجام این کار وجود ندارد . اما تبلیغ در شرایط یکسان در ۲ سایت با بازدید یکسان و موارد دیگر بهتر است آنی را انتخاب نمایید که پیج رنک بالاتری را داراست. برای مثال اگر قصد دارید کهPage Rank سایت خود را افزایش دهید مسلما این نکته که وب سایتی که ادعا میکند عدد پیج رنک شما را افزایش خواهد داد بسیار مهم خواهد بود که خود دارای چه پیج رنکی سایت ؟

نکته : چک نمودن عدد پیج رنک و رتبه سایت ها در الکسا توسط تولباری که قبلا در این پست معرفی کرده ام به راحتی امکان پذیر است و دیگر نیازی نیست برای هر وب سایت مراحلی را برای مشاهده رتبه و جایگاه آن طی نمایید و میتوانید رتبه و پیج رنک تمامی سایتها را بدون هیچ دردسری مشاهده نمایید.

البته فاکتورهای دیگری هم مانند قیمت تبلیغات، تخفیف جهت سایتهای خاص و . . . وجود دارد که میتوانند در انتخاب شما تاثیر گذار باشند.

Be Sociable, Share!


۶ دیدگاه


  1. مهدی
    ۲۱ بهمن ۱۳۸۸

    ممنون از مطلب مفیدتون
    البته فکر می کنم تنها تبلیغات نوشتاری ایجاد بک لینک میکنن و بنر ها بک لینکی به سایت شما به وجود نمیارن.




  2. سيد ايوب
    ۲۲ بهمن ۱۳۸۸

    سلام ،

    به نکته های جالبی اشاره کرده اید .

    متشکرم /.



  3. […] را در معرض دید تعداد بیشتری بازار هدف قرار دهند. (البته راههای بهتری برای تشخیص و آگاهی پیدا کردن از آمار واقعی یک وب سایت […]




  4. ap
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹

    ممنون
    مفید بود برای ما



  5. […] را در معرض دید تعداد بیشتری بازار هدف قرار دهند. (البته راههای بهتری برای تشخیص و آگاهی پیدا کردن از آمار واقعی یک وب سایت […]



  6. […] تبلیغاتی بسیار خلاقانه و جالب تبلیغات از جنس خمیر انتخاب سایت مناسب جهت تبلیغات محصولات شما اندازه های استاندارد تبلیغات اینترنتی دانلود کتاب ” […]



دیدگاه خود را بنویسید